Okulumuz Fen Bilimleri öğretmeni Ceren ALDEMİR'in gerçekleştirdiği Pandemide Deneyhanem E-Twinning Çalışmaları aşağıda sunulmuştur.
Pandemide Deneyhanem
(My Experiment House in Pandemic
Pandemide Deneyhanem projesi pandemi döneminde okuldan uzak kalan,zamanlarının büyük çoğunluğunu evde geçiren öğrencilerin basit bilimsel deneyler yapıp bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı şekilde öğrenmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.Keşfetme,deney yapma,gözlem gibi uygulamaya dayalı etkinlikler ile merak duygusu güdülenecek bilime olan ilginin artması sağlanacaktır.Projede web2 araçları kullanılıp,Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik uygulamaları ile öğrencilerin teknolojik uygulamaları Fen Bilimleri dersinde kullanmaları sağlanacaktır. My Experiment House in Pandemic project is designed for students who stay away from school during the pandemic period and spend most of their time at their homes to learn scientific process skills effectively and permanently by doing simple scientific experiments.Web2 tools will be used in our project,and Virtual Reality and Augmented Reality applications will be used by students to use technological applications in the Science course
PROJE TANITIM FİLMİMİZ |
MAKARNADAN İSKELET MODELİ |
Makarnadan İskelet Modeli/Pasta Skeleton Model F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. F.6.2.1.1. Explain the structures of support and movement system with examples. |
VÜCUDUMUZ 4D İLE SANAL GERÇEKLİK/VİRTUAL REALTY |
F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar.(Explain the structures of support and movement system with examples |
ANKET SONUCU SEÇİLEN AFİŞ VE LOGO/POSTER AND LOGO SURVEY RESULTS |
ANKET SONUCU SEÇİLEN LOGO |
MASAMDAKİ YANARDAĞ DENEYİ/VOLCANO ON MY TABLE EXPERİMENT |
F.8.4.3.1. Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir.(Knows that compounds are formed as a result of chemical reaction.) F.8.4.4.1. Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. (Express the general properties of acids and bases.) F.8.4.4.2. Asit ve bazlara günlük yaşamdan örnekler verir.(It gives examples of acids and bases from daily life.) |
GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ |
Güvenli internet kullanımına dikkat çekmek, dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında öğrencilere bilgilendirmelerde bulunmak, güvenli şekilde vakit geçirilebilecek websitelerinin tanıtımını yapmak amacıyla öğrencileri ile birlikte çalışmalar yapılmıştır. In order to draw attention to safe internet use, to inform students about the issues to be considered, to promote websites that can be safely spent time, studies have been conducted with their students. GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ PUZZLE ETKİNLİĞİ / PUZZLE ACTIVITY |
UZAY 4D+ ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMASI/ SPACE 4D+ AUGMENT REALİTY |
HOVERCRAFT DENEYİ / HOVERCRAFT EXPERİMENT |
F.5.3.2.2. Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder.(It discovers the effect of friction force on motion in various environments by experimenting.) F.5.3.2.3. Günlük yaşamda sürtünmeyi artırma veya azaltmaya yönelik yeni kirler üretir.(In daily life, it produces new impurities intended to increase or reduce stress.) F.7.3.3.2. Sürtünme kuvvetinin kinetik enerji üzerindeki etkisini örneklerle açıklar.(Explain the effect of friction force on kinetic energy with examples) F.7.3.3.3. Hava veya su direncinin etkisini azaltmaya yönelik bir araç tasarlar.(Design a tool to reduce the impact of air or water resistance.) |
WORDART VE WORDCLOUDS WEB 2.0 ARAÇLARI İLE ÇALIŞMALARIMIZ |
Öğrencilerimiz Wordart ve Wordclouds WEB 2.0 araçları ile projemiz ve deney yapmakla ilgili akıllarına gelen kelimeleri kullanarak çalışmalar yaptılar. (Wordart and Wordclouds WEB 2.0) Our students worked with Wordart and Wordclouds WEB 2.0 tools using the words they came to mind about our project and experimenting. (Wordart and Wordclouds WEB 2.0) |
Projemiz yerel basında /Our project is in the local press |
http://www.yesilbor.com/bor-ataturk-ortaokulu-ndan-pandemide-deneyhanem-etwinning-projesi/2635/?fbclid=IwAR1ovOaCNb5wwG2jd0D0pLkjLXZ2zuvi6jcfQXyG3xYFE0x9f1IBrbMZQUE |
YOĞUNLUK KULESİ DENEYİ/DENSITY TOWER EXPERIMENT |
F.6.4.2.1. Yoğunluğu tanımlar.(Defines the density.) F.6.4.2.3. Birbiri içinde çözünmeyen sıvıların yoğunluklarını deney yaparak karşılaştırır.(Compare the densities of insoluble liquids by experimenting.)
|
BALONDAN ARABA ROKET YAPIMI/ BALLOON CAR ROCKET MAKİNG |
CHATTERPİX WEB 2.0 ARACI |
Öğrencilerim web 2.0 araçlarından Chatterpix ile projede en çok sevdikleri etkinliği veya deneyi ifade ederek, sebebini ve sonucunu seslendirdiler. |
WEB 2.0 ARAÇLARINDAN TOONY TOOL |
Öğrencilerim web 2.0 araçlarından Toony Tool ile deney yaparken veya labaratuarlarda uyulması gereken kurallarla ilgili düşüncelerini anlatan karikatürlerini oluşturdular. |
HACIYATMAZ DENEYİ |
4 BOYUTLU SABUN DENEYİ |
PROJE ORTAK ÇALIŞMAMIZ OLAN DENEY KİTABIMIZ(EXPERİMENT BOOK) |
Kitaba Ulaşmak için Tıklayın |
PROJE ORTAK ÇALIŞMAMIZ OLAN SERGİMİZ(Project Exhibition) |
Sergiye ulaşmak için Tıklayınız |
KAPANIŞ WEBİNARI |
Projemizin son webinarını gerçekleştirdik. Tüm proje ekibine teşekkürler..We held the last webinar of our project. Thank you to the whole project team. |
PROJE SERTİFİKASI |
PROJE KAPSAMINDA HAZIRLANAN BLOG SAYFASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ |